چرا تبلیغات محیطی؟

در تبلیغات فراگیر ، یکی از رسانه هایی که می توان روی دیده شدن آن توسط مخاطب هدف به صورت قطعی حساب نمود ، رسانه های محیطی هستند . رسانه های محیطی نقش مهمی در تبلیغات به سبک زندگی امروز ایفا می کنند و توانسته اند سهم بیشتری ار توجه مخاطبان را نسبت به سایر رسانه های فراگیر به خود اختصاص دهد . از همین رو بیش از پنجاه در صد بودجه های تبلیغاتی به تبلیغات محیطی اختصاص داده می شود . دلیل رشد بودجه تبلیغات محیطی در حقیقت چیزی جز کارایی و اثر بخشی این نوع تبلیغات نیست .
چرا تبلیغات محیطی ؟
تبلیغات محیطی رسانه قوی یک و موثر است که پیام را ساده و مستقیم به مخاطبان می رساند . لذا نام های تجاری می توانند از این رسانه استفاده موثری کنند . این نوع از تبلیغات ، مخاطبان را به تامل و تفکر وادار می کند . رسانه ی تبلیغات محیطی امکان پیاده سازی روش های خلاق را برای اندازه ها ، اشکال ، مکان ها و موقعیت های متعدد پدید می آورد . در این گونه از تبلیغات ، تصاویر قوی بیشتر از کلمات ، قدرت بیان دارند . رسانه های محیطی تعداد بیشتری از مخاطبان را پوشش می دهند و بالا بودن تعداد بیننده یک پیام ، هزینه رویت در واحد بیننده ( CTP ) را افزایش می دهد . عنصر تکرار در تبلیغات محیطی و انتقال مستمر پیام به صورت روزانه توسط مخاطبان ، وزن یک کمپین جامع تبلیغاتی (GRPS ) را افزایش می دهد . اثر بخشی بالا و هزینه مناسب ، رسانه های محیطی را به یک رسانه ایده ال برای جایگاه سازی برند تبدیل نموده است .
تبلیغات محیطی ، با رساندن پیام های مشاوران تبلیغاتی به مشتریان ، در هر جایی که هستند
و در هر گوشه ای از محیط زندگی شان ، در خدمت نام های تجاری است .
  • یکی از عناصر مهم اطلاع رسانی در کمپین های تبلیغاتی
  • ایفای نقش مکمل در کنار تبلیغات تلویزیونی
  • گسترش تبلیغات بر اساس دامنه پخش محصول / خدمت
  • گستردگی و وسعت حوزه پیام رسانی
  • انطباق تبلیغات منطقه ای با استراتژی تبلیغات ملی
  • برقراری ارتباط کامل با مخاطبان ، با تکیه بر علم جمعیت شناسی
  • جلوگیری از وجود خطا و پراکندگی در ارائه پیام
  • قابلیت تبدیل انواع طرح های تبلیغاتی به تبلیغات محیطی
  • تاثیر گذاری بر تصمیم نهایی مشتری برای خرید
مخاطبان در تبلیغات محیطی
تغییرات رفتاری مردم در جامعه ، سبب افزایش درخواست برای تبلیغات محیطی در انواع گوناگون آن شده است . در واقع تبلیغات محیطی ، پیام خود را به صورت ساده اما پر قدرت به مصرف کنندگانی که در حال جابجایی و مسافرت هستند . به خصوص درست در زمانی که در محل خرید حضور دارند می رساند . همچنین استفاده از تبلیغات محیطی در مکان های پر تردد و هنگامی که مصرف کنندگان در حال جابجایی هستند ، بیشترین اثر بخشی را دارد . یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن نسبت به سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده ، این است که مخاطب ناگزیر به دیدن می باشد ، زیرا نمیتواند چشمش را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند . لذا در این نوع تبلیغ سعی بر آن است تا مکانی انتخاب شود که در معرض دید مخاطبین هدف بیشتری قرار دارد و میانگین فراوانی مخاطبان بالاست . تا شانس دیده شدن تبلیغ افزایش یابد و اهداف مد نظر محقق گردند . با توجه به مطالب فوق و اهمیت رسانه های محیطی ، در این زمینه ابزارها و تکنیک های تبلیغات محیطی متعددی ایجاد شده و مورد استفاده قرار می گیرد . در میان این موارد ، بیلبورد و تلویزیون شهری با توجه به معیارهایی مانند : جذابیت ، تنوع ، قدرت انتقال پیام ، گستردگی و امکان انتخاب بالا ، میزان رویت تبلیغ و امکان اجرای طرح های مختلف ، به مهمترین و پراستفاده ترین ، ابزارهای تبلیغات محیطی تبدیل شده اند . بیلبوردها تابلوهای بزرگ تبلیغاتی هستند که برای رویت از فواصل دور طراحی شده اند این نوع تابلوها متحرک نیستند و سفارش دهنده آگهی مکان خاص آن را بعد از دریافت مشاوره از مجموعه تبلیغاتی ، تعیین و انتخاب می نماید . در این نوع تبلیغ ، تصویر آگهی تا پایان مدت قرارداد روی آن باقی می ماند . در این ابزار تبلیغاتی می توان تزئینات متفاوتی را از قبیل سازه های سه بعدی ، لامپ های نئون یا قسمت های متحرک مکانیکی را به تابلوها اضافه کرد و تاثیر پیام را دو چندان نمود . تلوزیون شهری نیز میتوان گفت تلویزیون شهری نیز بیلبوردی است با مزیت اکران تبلیغات متحرک با جذابیت و نور بیشتر . این رسانه امکان پخش فیلم با انیمیشن را برای آگهی دهنده فراهم می نماید .